Žene i muškarci u on-line komunikaciji

Do sada sam mislila da pisanje bloga, čitanje istih i MSN chatovanje, služe samo za moje zadovoljstvo i opuštanje, i za moje proširenje znanja o nekim temama koje me lično interesuju…  Ali, osim što sam chatovanjem i blogovanjem, upoznala neke nove ljude, stekla prijatelje a i “one druge”, moj kratki ”on-line staž” ću iskoristiti i za još nešto: za pisanje seminarskog rada na fakultetu.

Ponuđena mi je tema ”Gender and Power in Online Communication“, ili u prevodu “Pol i moć u on-line komunikaciji”. Pošto po prirodi volim da analiziram razne stvari tipa govor i ponašenje, ova tema je kao stvorena za mene. Glavni izvor informacija mi je knjiga Susan C. Herring, istoimenog naslova .

U njoj je pisano o tome kako se žene i muškarci predstavljaju i komuniciraju u virtuelnom okruženju. Da li je i koliko došlo do izjednačavanja polova makar u ovom vidu komunikacije, i kako se oba pola predstavljaju u takvom okruženju.

Dati su i zanimljivi primeri kako mi različito komentarišemo iste teme na npr. blogovima i forumima. A i da se nadovežem na priču kod Suske, dati su i primeri kako i koliko žene i muškarci ostavljaju svoje negativne kritike ili podršku.

Koliko god internet pružao mogućnost da se  sakrije identitet pisca, neke sasvim male sitnice, nevezane za gramatiku i sl., bez problema nam mogu otkriti pol te osobe, i gomilu drugih stvari, koje pisac zapravo nije želeo da otkrije.***

Poenta je u tome da u ovom virtuelnom svetu, u kome možemo biti sve ono što zapravo nismo, možemo pokazati i svoje pravo lice. Nekada je lakše reći potpunom strancu jako intimne stvari. Žene ovde mogu reći koliko su zapravo jake , a muškarci mogu pokazati koliko su emotivni, odnosno možemo pokazati stvari koje u ovom, i dalje većinom patrijarhalnom svetu, nisu uvek poželjne.

Možemo staviti maske, a možemo i u potpunosti ogoleti dušu. . . Sve je stvar izbora.

 

 

(***napomena: u engleskom jeziku se, ako ne znamo pol pisca, to ne može uvek videti iz teksta, jer ne postoji promena glagola po ženskom ili muškom rodu)

9 Responses to “Žene i muškarci u on-line komunikaciji”

  1. DarkNemos Says:

    Joj bre gde stavi ovu sliku…

  2. Aurora Borealis Says:

    Pa, ima veze sa tekstom! :mrgreen:

  3. Suske Says:

    ?ini mi se da imam dovoljno iskustva da mogu bar komentar da ostavim, ako ne da napišem neki malo ozbiljniji rad. Da je sve stvar izbora, sa tim sam saglasna. Neki su iskreni, neki ?ute a neki lažu. Sve ovo ?ini mi se podjednako važi i za žene i za muškarce. U on-line komunikaciji nisu bitne polne razlike koliko karakterne osobine pojedinaca.

  4. Deda Says:

    AAAAAAAAA BBBBBBBBBBB

    Jel ces mene da stavis u svoj rad podjednako isto kao muskarca i zenu u isto vreme, Deda i Seka….Ha,ha,ha…
    Bolje me preskoci da ne ispadnes smesna kod profesora…
    Srecan rad i puno uspeha.

  5. Aurora Borealis Says:

    Suskava i Deda,
    tema rada nije samo razlika me?u polovima, nego i pomalo feministi?ka teorija da je internet omogu?io ženama da budu “na istom nivou” kao i muškarci. . . ;)
    Mada je zapravo za ceo taj moj rad najbitnije da bude stilski i gramati?ki ispravno napisan, jer ga pišem na engleskom. A kakav ?u zaklju?ak da stavim – manje bitno.

    Deda, o tebi bih mogla poseban rad da napišem: “Deda i Seka = Dr. Džekil i Mr. Hajd” :mrgreen:

  6. jelenaartpoezija Says:

    Dobra ti ova tema.
    He ja sam pomislila da ti se neko pretstavio kao musko, a ono zensko zbog slike.
    No vidim da nije u tome stos.

  7. Lang Says:

    Ako nicemu drugom onda je ovo blogovanje i sve sto ti je ono uz put i niz put donelo, odlicno iskusto za seminiarski rad.I nemoj da si tako uska, nije valjda najbitnije da rad bude stilski i gramticki ispravan, valjda da ipak ne promasis sustinu :-)))))))

  8. boris Says:

    Jake žene i emotivni muškarci su nastali pre neta. Mreža je vru? medij. Ja bih konsultovao Makluana. Sre?no u pisanju.

  9. Aurora Borealis Says:

    Boris,
    ne slažem se u potupnosti sa tobom…. Mislim da ima i jednih i drugih, samo smo mi izgleda previše kraj neta, pa ih teže prime?ujemo… ;)

Leave a Reply

