~Kako i za koliko novca otici u Britaniju~

Napomena: Ovaj post pisem kao odgovor svima onima koji su me pitali KAKO?, GDE?, KOLIKO KOSTA? …otputovati u Veliku Britaniju.

pdutr, ovo je i za tebe ;-)

Ja sam inace bila na “jako tankom ledu” kada sam trazila vizu, jer Srbija nije u AuPair udruzenju, pa samim tim UK ambasada ne izdaje tu vrstu vize nasim drzavljanima. Ali, uprkos gomili saveta mojih prijatelja da slazem sluzbenike u abasadi kod koga i zasto idem, ja sam rekla istinu, i imala srecu da mi izdaju turisticku, jeftiniju, vizu.

Ali, na pitanje sluzbenika “Koliko novca nosim sa sobom?” morala sam slagati, i rekla sam 2000 evra – sto naravno nije NI BLIZU tacne cifre! -) A na pitanje da vide izvod iz banke, slozila sam facu male, slatke i naivne plavuse i rekla “Jao, pa ja nisam znala da mi to treba. Znate, ja sam student…” Pa, sam se provukla bez toga, iako sam trazila turisticku vizu za koju je to neophodan papir.

Eh, da! A voznu kartu od Londona sam debeeeeelo platila. Iako su mi ovi moji englezi rekli da je kupim preko neta, jer ce me izaci jeftinije, ja sam bila ubedjena da 2 dana razlike ne mogu napraviti bas toliku razliku u ceni. E, malo morgen! Umesto da je preko neta, jedan dan pre putovanja, platim 10£, platila sam je na stanici celih 60£ !!!

CIFRE:
-Viza 100 evra = 8.000 din.
-BG-ZG-BG = 4.000 din.
-avionska karta = 7.200 din. a moglo je i duplo manje, da sam je kupila na vreme
-London-Liverpul = 7.200 din. ovo je moglo biti 1/6 od te cifre
-Liverpul-London = 1.200 din.
UKUPNO = 27.600 / oko 350 evra

Mogla sam proci dosta jeftinije, odn. sa 225 evra, da sam sve karte uzela na vreme

Ako idete samo do Londona = 195 evra

***********************************************************************

A ovde je malo “ozbiljniji” opis KAKO? i STA SVE TREBA? kopiran iz maila mojim prijateljima

Pod br.1) -potrebna vam je viza. Nazalost. Cena turisticke vize je 100 evra, studentske 120. Obe se dobijaju na 6 meseci, sa mogucnoscu vise ulazaka u zemlju.

Da bi dobili turisticku vizu morate imati potvrdu o rezervaciji (i placanju) nekog turistickog aranzmana, ili nekog hotela, motela, hostela u UK. Ako idete kod nekog u posetu, morate imati pozivno pismo. Klikom na OVAJ LINK mozete procitati sta vam je tacno sve potrebno. -Studentsku vizu mozete dobiti ukoliko idete na neki kurs jezika.

Pod br.2) -Putovanje cak ni za nase uslove, nije skupo. Preko Wizzair kompanije, povratna avionska karta (za London) moze kostati samo 40tak evra! Ukoliko je rezervisete barem 10tak dana pre putovanja. Jedini problem je sto morate leteti sa Zagrebackog aerodroma. Autobus BG – ZG kosta 2000 din.

Pod br.3) Najjeftinija varijanta, ukoliko zelite da idete kao turista, je da idete u neki hostel. Jako puno proverenih hostela i malih hotela, mozete pronaci na sajtovima avio-kompanija. Jedino je problem sto, ukoliko ne idete preko neke agencije, moracete mnogo vise da se maltretirate oko pribavljanja potvrda o stalnom zaposlenju, a i da stavite neki extra kes na racun, da bi se na izvodu iz banke videlo da imate “solidna novcana sredstva.

8 Responses to “~Kako i za koliko novca otici u Britaniju~”

  1. Daria Says:

    Korisne informacije, mozda mi i zatrebaju bas na relaciji BG – London!

  2. Aurora Borealis Says:

    Napisano samo s jednim razlogom: Da ne siznete kao ja pred put, i da vam ni u jednom trenutku ne padne na pamet da od istog – odustanete! :D

  3. furious Says:

    Svaka ?ast, koleginice. Puno korisnih informacija. Nadam se da ?u i ja u skorije vreme da posetim UK…

  4. jelenaartpoezija Says:

    Postala si i racunovodja i turisticki vodic. ;)

  5. Aurora Borealis Says:

    Ja i racunovodstvo?! :mrgreen:

    Ne umem ja sa parama…. Kad imam – imam, kad nemam – e, onda cutim i cekam da ih opet imam. :D

  6. jelenaartpoezija Says:

    Samo da te pozdravim. :)

  7. zmajcek Says:

    hihih,kad se vratis da mi pozajmis tih 2.000 eura da odem i ja do Londona :P

  8. Aurora Borealis Says:

    Aman, covece! Imas jednu nulu viska! :-)
    Al, znajuci tebe, uvek volis da je viska, nego manjka! ;-)

Leave a Reply

